Eerste?

  • karin

    Ben ik de eerste persoon die hier schrijft? Die hier vertelt hoe geweldig het is om naar Lourdes te reizen.. Om daar elk jaar weer aan te komen en daar enkele dagen te verblijven. Tankend, biddend, wandelend, kaarsen brandend en verwonderend? Dat kan toch niet waar zijn… maar ik weet, dat het ook heel erg moeilijk te beschrijven is, wat er in Lourdes met je gebeurt. Ik sprak een mevrouw in het vliegtuig…Zij was ook een keertje geweest, maar ze ging nooit weer. Het was er te verdrietig en dat had haar geen goed gedaan.. Het is inderdaad soms heel verdrietig, maar daar staat zoveel hoop en vertrouwen tegenover… De mensen vallen op hun knieen om tot Maria te bidden, om gesterkt weer naar huis terug te keren. Dan onthou ik liever het verhaal van de bejaarde mevrouw die vertelde dat ze heel erg ziek was geweest, maar met het Lourdes water weer hersteld was… Lourdes!! Geweldig!!

  • ¥ Lotje ­­¥

    Ik ben best in veel landen geweest maar Lourdes nog nooit . Wel in Kevelaar. Maar dat was toeval dat we daar uitkwamen . Lourdes ja trok me niet zo als je jonger bent vermoed ik . Maar nu…………. Ik wil graag maar mijn man zie het niet zo zitten , om daar naar toe te gaan . Dus wacht ik even af tot dat er eens een reis is voor enkele dagen . Of via een bond of zo . om eens te gaan . Ik zal er toch ééns een keer komen…………… Verhalen hoor ik ook wel genoeg .

  • new-age

    Hoi Karin,

    deze zomer zijn wij kris-kras door de Pyreneeen gereisd. Op een gegeven moment ook borden gezien richting Lourdes.

    Dat wilden we dan toch ook wel eens zien en meemaken.

    Het hele complex met al zijn duizenden bezoekers heeft ontzettend veel indruk op mij gemaakt, meer als ik ooit had gedacht.

    Het plaatsje zelf met al zijn winkeltjes was meer een soort Valkenburg, maar goed, voor elk wat wils zullen we maar zeggen.

    Ik kan me heel goed voorstellen dat er veel mensen troost halen uit het stuk samenzijn en beleving van hun geloof in Lourdes.

    groetjes,

    Jan